torstai 7. joulukuuta 2017

Ruhtinaan linna V



Betula nana, osa 306

Mihail ei ymmärtänyt miksi jonkun tavoite tai tarkoitus olisi aiheuttaa mahdollisimman paljon kaaosta maailmassa. Se kuulosti yksinkertaisesti typerältä. Mihail ei uskonut mustaan kaapuun pukeutunutta miestä.

”Sano sitten niin”, Mihail sanoi.

”Sinä et usko minua?” Mustaan kaapuun pukeutunut mies kysyi.

”Miksi uskoisin?” Mihail kysyi.

”Koska minä puhun totta. Kerrankin sanon jotakin muuntelemattomasti ja mitään olennaista pois jättämättä”, mustaan kaapuun pukeutunut mies vastasi.

Mihail pudisti päätään.

”Yrität ohjata minua johonkin suuntaan, joka palvelee sinun tarkoituksiasi”, Mihail sanoi.

”Kuten jo sanoin, minun ei tarvitse”, mustaan kaapuun pukeutunut mies sanoi.

”Etkä pystyisi niin tekemään, vaikka kuinka tahtoisit”, Mihail sanoi.

Mihail ehti juuri lopettaa puhumisensa, kun hän tunsi mustaan kaapuun pukeutuneen miehen voimien täyttävän huoneen.

”Sinä et tiedä mistä puhut, poika”, mustaan kaapuun pukeutunut mies sanoi.

Mihail perääntyi kauemmaksi mustaan kaapuun pukeutuneesta miehestä.

”Koska olet niin jääräpäinen, minun lienee parasta muistuttaa siitä, mistä iso osa voimistasi on peräisin”, mustaan kaapuun pukeutunut mies sanoi.

Mustaan kaapuun pukeutunut mies kurotti kädellään kohti Mihailia, tarttui ilmaan ja veti kätensä takaisin. Hän veti taikavoimat pois Mihaililta kuin olisi ottanut kypsän omenan puusta.

Mihail ei ensin tajunnut mitä tapahtui. Sitten hän huomasi kaatuvansa kivilattialle.

Mustaan kaapuun pukeutunut mies astui lattialla puuskuttavan Mihailin luokse ja kumartui tämän ylle.

”Minä olen antanut sinulle suuren lahjan, muista se. Minä autoin sinua, kun sinun piti pelastaa rakkaimpasi, muista se”, mustaan kaapuun pukeutunut mies sanoi.

Mustaan kaapuun pukeutunut mies antoi Mihailille otsaan luunapin.

”Minun lahjoistani ei noin vain päästetä irti. Se sinun on erityisen tärkeää muistaa”, mustaan kaapuun pukeutunut mies sanoi.

Mustaan kaapuun pukeutunut mies astui pois Mihailin luota ja vapautti tämän voimat takaisin. Mihaililla meni hetki saada hengityksensä tasaantumaan ja päästä takaisin jaloilleen.

”Pian alkaa tapahtua enemmän kuin tässä maailmassa on tapahtunut aikakausiin. Koko maailma tulee muuttumaan ja siihen sinun on syytä varautua. Toki oletkin jo hyvää työtä tehnyt, vaikka et ole tiennyt tarvitseeko sinun varautua mihinkään. Nyt tiedät. Sinun tarvitsee, joten teekin se kunnolla”, mustaan kaapuun pukeutunut mies sanoi.

”Mihin minun täytyy varautua?” Mihail kysyi.

Mustaan kaapuun pukeutunut miehen suu kääntyi pelottavan leveään hymyyn.

”Sotaan”, mustaan kaapuun pukeutunut mies vastasi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti